Intakegesprek
Tijdens het intakegesprek brengen we samen je klachten en je hulpvraag in kaart. We staan stil bij alle factoren die van belang zijn om jouw klachten te begrijpen. Na elke nieuwe intake wordt binnen de praktijk de diagnostiek en indicatiestelling besproken om de kwaliteit van de behandeling te waarborgen. Op basis van deze informatie stellen we een behandelplan op. We beschrijven daarin wat er aan de hand is (de mogelijke diagnose) en hoe we samen met jou aan je behandeldoelen gaan werken.
Behandeling
Na het bespreken van het behandelplan starten we direct met de behandeling door middel van gesprekken, online behandeling (eHealth bij Therapieland of Evie (van Minddistrict)), of een combinatie van deze twee. We maken hierbij gebruik van behandelmethoden die het best passen bij jouw problematiek en je persoonlijke voorkeur. We evalueren regelmatig de voortgang en je tevredenheid.
Na het afronden van je behandeling informeren we je huisarts schriftelijk over het verloop en resultaat. We doen dit echter alleen wanneer je hiervoor toestemming hebt gegeven.
Aanleveren ROM en minimale dataset
Het is wettelijk verplicht om bij de start en het afsluiten van iedere behandeling een vragenlijst af te nemen om het effect van de behandeling te meten, de zogeheten Routine Outcome Monitoring (ROM). Na het intakegesprek sturen we je een e-mail met een link naar deze vragenlijst. Deze kun je dan online, in een beveiligde omgeving invullen. Connect Psychologie is wettelijk verplicht om deze gegevens aan te leveren aan het DBC Informatie Systeem (DIS). Het DIS-portaal is een landelijk informatiesysteem waar cliëntgegevens en behandelinformatie anoniem verzameld worden om de kosten en kwaliteit van de zorg in kaart te brengen. Deze gegevens worden dubbel gepseudonimiseerd aangeleverd en zijn daarmee niet herleidbaar naar individuele cliënten. Als je het hiermee niet eens bent, kun je bij het intakegesprek een speciale privacy verklaring invullen waarin je aangeeft dat je dit niet wil.
NB: Er is in de media aandacht geweest t.a.v. van de aanlevering van ROM-data en de privacy-wetgeving. Zo lang er geen duidelijkheid is over deze kwestie, nemen we de ROM vragenlijsten wel af, maar levert Connect Psychologie geen data aan.
Ook is de praktijk wettelijk verplicht een vastgestelde minimale dataset aan te leveren aan Stichting Benchmark GGZ (SBG), op basis waarvan landelijk de kosten van de zorg in kaart worden gebracht. Ook deze data zijn niet herleidbaar naar individuele cliënten. Als je het hier niet mee eens bent, kun je bij het intakegesprek een speciale privacy verklaring invullen waarin je aangeeft dat je dit niet wil.
Cliënttevredenheidsonderzoek
Wij streven naar een zo goed mogelijke kwaliteit van onze zorg en zijn daarom benieuwd hoe jij de behandeling hebt ervaren. We zouden het daarom op prijs stellen als je na de behandeling een cliënttevredenheidsvragenlijst wil invullen. Je krijgt dan van ons een e-mail met een link naar de beveiligde omgeving waar je deze online kunt invullen. De vragenlijst wordt geanonimiseerd verwerkt. Wij kunnen dan met de feedback aan de slag gaan en eventuele verbeteringen doorvoeren.