Aanmelding
Je kunt je aanmelden door je te registreren via de aanmeldknop op onze website. Zodra we je aanmelding hebben ontvangen ontvang je daarvan een bevestiging via de mail. Mocht je binnen enkele dagen geen bevestigingsmail hebben ontvangen dan is er mogelijk (technisch) wat mis gegaan en kun je ons het beste even mailen. We schatten op basis van je aanmelding in of jouw hulpvraag past bij onze praktijk. Indien daar twijfels over zijn nemen we contact met je op om je hulpvraag te bespreken voordat je op de wachtlijst komt. Indien we inschatten geen expertise in huis hebben om jouw problematiek goed te kunnen behandelen zullen we je niet op de wachtlijst plaatsen. We proberen dan mee te denken over een passender aanbod. Soms kan er in overleg met jouw huisarts of POH GGZ een consultatiegesprek plaatsvinden om je hulpvraag beter in te schatten.
Intakegesprek
Als we op basis van jouw aanmelding inschatten dat jouw hulpvraag passend is bij onze praktijk zul je per mail een uitnodiging ontvangen voor een intakegesprek. Tijdens het intakegesprek brengen we samen je klachten en je hulpvraag in kaart. We staan stil bij alle factoren die van belang zijn om jouw klachten te begrijpen. Indien gewenst wordt na de intake wordt binnen de praktijk de diagnostiek en indicatiestelling besproken om de kwaliteit van de behandeling te waarborgen. Op basis van deze informatie stellen we een behandelplan op. We beschrijven daarin wat er aan de hand is (de mogelijke diagnose) en hoe we samen met jou aan je behandeldoelen gaan werken.
Behandeling
Na het bespreken van het behandelplan starten we direct met de behandeling door middel van gesprekken, online behandeling (eHealth bij Therapieland of Evie (van Minddistrict)), of een combinatie van deze twee. We maken hierbij gebruik van behandelmethoden die het best passen bij jouw problematiek en je persoonlijke voorkeur. We evalueren regelmatig de voortgang en je tevredenheid.
Na het afronden van je behandeling informeren we je huisarts schriftelijk over het verloop en resultaat. We doen dit echter alleen wanneer je hiervoor toestemming hebt gegeven.
ROM meting
Het is wettelijk verplicht om bij de start en het afsluiten van iedere behandeling een vragenlijst af te nemen om het effect van de behandeling te meten, de zogeheten Routine Outcome Monitoring (ROM). Dit doen wij aan de hand van een voor- en nameting middels de HONOS+. Dit is een onderzoeksinstrument om de psychische gezondheid en het functioneren van mensen met psychische klachten te onderzoeken. Binnen de HoNOS+ vragenlijst wordt niet gekeken naar de diagnose, maar naar de persoonlijke situatie van een cliënt op verschillende levensgebieden.
Cliënttevredenheidsonderzoek
Wij streven naar een zo goed mogelijke kwaliteit van onze zorg en zijn daarom benieuwd hoe jij de behandeling hebt ervaren. We zouden het daarom op prijs stellen als je na de behandeling een korte cliënttevredenheidsvragenlijst wil invullen. Je krijgt dan van ons een e-mail met de instructies hoe je deze in jouw electronisch dossier kunt invullen. Wij kunnen dan met de feedback aan de slag gaan en eventuele verbeteringen doorvoeren.