Behandeling bij Connect Psychologie vindt plaats onder de volgende algemene voorwaarden:
1. Rechten en plichten van de psycholoog/psychotherapeut en de cliënt
De vrijgevestigde psycholoog/psychotherapeut is verplicht zich bij de uitoefening van haar beroep te houden aan bepaalde regels. Deze staan voor psychotherapeuten in de Beroepscode voor Psychotherapeuten en voor eerstelijns/gz-psychologen en klinisch (neuro)psychologen in de Beroepscode voor Psychologen (zie de informatie voor cliënten op www.lvvp.info). Verder heeft de overheid een aantal wetten tot stand gebracht, zoals de Wet BIG (Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg), de WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst) en de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg), waarin de rechten en plichten van zorgaanbieders en cliënten zijn vastgelegd. De belangrijkste punten worden hierna toegelicht.
2. De behandelrelatie
De psycholoog/psychotherapeut is verplicht haar werk zorgvuldig te doen en u met respect te behandelen; zij mag geen misbruik maken van haar positie. Er is sprake van een strikt beroepsmatig contact. Dat betekent bijvoorbeeld dat seksueel contact tussen behandelaar en cliënt niet is toegestaan. Evenmin mag de behandelaar cadeaus aannemen die een klein bedrag te boven gaan. Zolang de behandeling plaatsvindt, mag de psycholoog/psychotherapeut geen overeenkomst met u sluiten waarvan zij voordeel zou kunnen hebben.
3. Geheimhouding van uw gegevens
De behandelaar heeft een geheimhoudingsplicht tegenover derden. Zij kan dus alleen met uw toestemming gegevens over u verstrekken aan bijvoorbeeld een keuringsarts of Arbodienst.
Via een zogenoemde materiële controle mag uw zorgverzekeraar nagaan
of uw behandeling correct is gedeclareerd. Indien dat proportioneel is en noodzakelijk voor het onderzoek, is uw zorgverzekeraar daarbij gerechtigd om uw dossier in te zien. Dat gebeurt slechts bij hoge uitzondering.
Uw behandelaar mag voor het overige alleen in noodsituaties haar geheimhoudingsplicht doorbreken, bijvoorbeeld als mensen in gevaar zouden komen. Zij heeft geen toestemming van u nodig wanneer zij over uw behandeling overleg wil plegen met collega’s, die overigens ook een geheimhoudingsplicht hebben.
Binnen Connect Psychologie wordt na elke intake overlegd over de diagnose en indicatie. Tevens is er binnen Connect Psychologie regelmatig overleg over het verloop van de behandeling. Meer complexe vragen of indicatiestellingen worden – anoniem – besproken in intervisie met collega GZ-psychologen. Het dossier kan ook – anoniem – besproken worden t.b.v. visitatie door de beroepsvereniging LVVP. Uw behandelaar heeft uw toestemming wél nodig voor het terugkoppelen van informatie naar uw huisarts.
Met klachten over schending van uw privacy door uw zorgverzekeraar kunt u voor informatie en advies terecht bij het Landelijk Platform GGz (LPGGz) via www.platformggz.nl.
4. Opt-outregeling (privacyverklaring)
Indien u er principieel bezwaar tegen hebt dat uw zorgverzekeraar uw behandeldiagnose via de declaratie onder ogen krijgt, dan kunt u daartegen bezwaar maken bij uw behandelaar. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft hiervoor de privacyverklaring ontwikkeld welke ter ondertekening op de praktijk aanwezig is. Dit geldt tevens voor bezwaren tegen het aanleveren van ROM-data aan het DBC Informatie Systeem (DIS) en de minimale dataset aan Stichting Benchmark GGZ (SBG) (zie punt 11).
5. Het behandelplan
De psycholoog/psychotherapeut is verplicht u te informeren over wat zij denkt dat er met u aan de hand is. Zij moet met u overleg plegen over het doel van de behandeling en de manier waarop dat doel bereikt kan worden en zal u ook vertellen hoelang de behandeling mogelijk gaat duren. Op grond van deze informatie geeft u toestemming voor de behandeling. De behandelaar zal ook het verdere verloop van de behandeling met u blijven bespreken. De psycholoog/psychotherapeut mag u alleen informatie onthouden wanneer u daarvan ernstig nadeel zou ondervinden, maar moet daarvoor wel eerst overleg plegen met een collega.
6. Uw dossier
De psycholoog/psychotherapeut bewaart uw gegevens in een dossier. De wettelijk bepaalde bewaartermijn is 20 jaar. Dat zijn de verwijzing, de indicatiestelling, brieven van u en over u, alsook een beschrijving van de voortgang van de behandeling. De behandelaar moet het dossier en het gegevensbestand zó inrichten dat geheimhouding van de inhoud en bescherming van de persoonlijke levenssfeer verzekerd zijn. U mag uw dossier inzien en fotokopieën maken. Gedurende de behandelperiode kunt u via het beveiligde cliëntportaal kunt bepaalde onderdelen van uw dossier inzien. U hebt geen recht op informatie die vertrouwelijk is gegeven door anderen die, met uw toestemming, bij de behandeling zijn betrokken. Evenmin hebt u recht op inzage in de persoonlijke werkaantekeningen van uw behandelaar. U mag wel iets aan uw dossier toevoegen maar er niets uithalen. Zo mag u bijvoorbeeld op- of aanmerkingen over de behandeling toevoegen of kritiek over de manier waarop uw situatie is weergegeven. U hebt het recht uw dossier te laten vernietigen en moet daar schriftelijk om verzoeken. De administratieve gegevens over uw behandeling mogen niet worden vernietigd, omdat controle door bijvoorbeeld de zorgverzekeraar mogelijk moet blijven. Wanneer het gaat om behandeling van kinderen of om gezinstherapie, dan hebben ouders niet zonder meer het recht om het dossier van hun kinderen in te zien.
7. Behandeling in de Generalistische Basis GGZ
De huisarts kan u doorverwijzen naar de Generalistische Basis GGZ als er sprake is van (een vermoeden van) een psychische stoornis. Afhankelijk van de ernst van uw problematiek (laag, matig of ernstig), het risico (laag tot matig), lage complexiteit en beloop van de klachten, komt u vervolgens in aanmerking voor een behandeling ‘kort’, een behandeling ‘middellang’ of een behandeling ‘intensief’. In geval van blijvende problematiek, komt u terecht in de behandeling ‘chronisch’. Bij Connect Psychologie wordt vergoede zorg alleen geboden in ‘kort’, ‘middellang’ en ‘intensief’.
8. Wie doet de behandeling?
In de generalistische basis-ggz wordt u behandeld door een gz-psycholoog. In de gespecialiseerde ggz wordt u behandeld door een psychotherapeut, klinisch (neuro)psycholoog of psychiater. De huisarts is degene die u gericht verwijst naar óf de generalistische basis-ggz óf de gespecialiseerde ggz.
Aan welke opleidingseisen moet een eerstelijns/gz-psycholoog, psychotherapeut en klinisch (neuro)psycholoog voldoen? Een gz-psycholoog heeft na haar universitaire psychologieopleiding de tweejarige, postmasteropleiding tot gz-psycholoog gevolgd; een klinisch (neuro) psycholoog is een gz-psycholoog die de vierjarige specialistische opleiding tot klinisch (neuro)psycholoog heeft gevolgd. De klinisch psycholoog is daarmee automatisch ook psychotherapeut. Een psychotherapeut heeft na de universitaire of vergelijkbare opleiding de vierjarige postdoctorale opleiding psychotherapie afgerond. De gz-psycholoog kan zich laten registreren als eerstelijnspsycholoog NIP (na toetsing praktijkervaring, nascholing en intervisie).
9. Hoe wordt psychische zorg vergoed in de vrijgevestigde praktijk?
De behandeling van psychische stoornissen door een vrijgevestigde zorgaanbieder wordt vergoed op basis van de Zorgverzekeringswet. De hoogte van de vergoeding hangt af van uw verzekeringspolis (natura of restitutie) en van het feit of uw behandelaar al dan niet een contract heeft gesloten met uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar vergoedt alleen de zorg van ggz-aanbieders met een kwaliteitsstatuut. Raadpleeg hiervoor uw polis/zorgverzekeraar en uw behandelaar. De vergoeding geldt onder meer niet voor psychoanalyse, relatietherapie, aanpassingsstoornissen en ‘andere aandoeningen en problemen die reden voor zorg kunnen zijn’, de zogenoemde V-codes. Uw behandelaar kan u hier nader over informeren. Het verplichte eigen risico wordt door uw zorgverzekeraar in mindering gebracht op uw vergoedingen. Indien de stoornis waarvoor u in behandeling gaat onder de verzekerde zorg valt en u de behandeling vergoed wilt krijgen, dan hebt u een verwijzing nodig van de (huis)arts. U hebt géén verwijzing nodig als u de behandeling zelf gaat betalen en deze valt onder de Generalistische Basis GGz. Let wel: zonder verwijsbrief is het niet mogelijk de rekening alsnog vergoed te krijgen door uw zorgverzekeraar. Met klachten over bijvoorbeeld de vergoeding door uw zorgverzekering kunt u terecht bij de onafhankelijke Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (www.skgz.nl). Voor overige klachten en vragen over de ggz kunt u terecht op www.meldjezorg.nl van het Landelijk Platform GGz. Behandelingen van kinderen en jeugdigen tot 18 jaar vallen sinds 1 januari 2015 onder de Jeugdwet en onder de financiële verantwoordelijkheid van gemeenten.
10. No show
Als u een afspraak niet of niet tijdig afzegt, komen de kosten van deze sessie geheel voor uw rekening (no show). Uw behandelaar mag hiervoor zelf een tarief bepalen en zal u hierover bij de aanvang van de therapie nader informeren. U kunt deze informatie ook terugvinden in het kwaliteitsstatuut van uw behandelaar. (Lees hier meer over de tarieven van Connect Psychologie)
11. Tevredenheidsonderzoek/klachtmeting en aanleveren minimale dataset
Het invullen van één of meerdere vragenlijsten kan onderdeel van de behandeling zijn. De behandelaar wil bijvoorbeeld weten of u tevreden bent over het therapeutische contact of over uw behandeling, hoe de therapie verloopt en of uw klachten daadwerkelijk verminderen. Om dit te meten kan uw behandelaar verschillende vragenlijsten gebruiken. Als u dezelfde vragenlijst zowel aan het begin van de behandeling als aan het eind van de behandeling/behandeljaar invult dan wordt dit in vaktermen Routine Outcome Monitoring (ROM) genoemd. Uw behandelaar is vanaf 2017 verplicht om ROM-gegevens aan te leveren bij de Stichting Benchmark GGZ in het kader van het eerder genoemde kwaliteitsstatuut. Deze ROM-gegevens worden anoniem – dat wil zeggen zonder uw naam en adresgegevens – verwerkt en uw burgerservicenummer (BSN) wordt tot een onherkenbaar nummer omgezet, zodat de gegevens niet naar u persoonlijk te herleiden zijn. Er zijn de nodige veiligheidsmaatregelen genomen om uw privacy te waarborgen. U bent niet verplicht om mee te werken aan ROM, tevredenheidsvragenlijsten of andere vragenlijsten. U kunt met uw behandelaar bespreken of u de vragenlijsten invult of niet. Ook kunt u er voor kiezen vragenlijsten wel in te vullen, maar niet akkoord te gaan met aanlevering van deze data aan SBG en het DIS (zie punt 4).
Naast de genoemde ROM-data wordt een verzameling van vrij algemene gegevens (de zogeheten Minimale DataSet of MDS) aangeleverd aan het DBC Informatie Systeem (DIS). Iedere psychologiepraktijk die zorg verleent die wordt vergoed vanuit de Zorgverzekeringswet is wettelijk verplicht deze MDS aan te leveren. Deze dataset is dubbel gepseudonimiseerd en is daarmee niet naar u persoonlijk herleidbaar. Indien u principieel tegen het aanleveren van uw data bent, kunt u dit bij uw behandelaar kenbaar maken (zie punt 4).
12. Hoe te handelen bij klachten over uw behandelaar
Als u klachten hebt over uw behandelaar of de behandeling, dan kunt u die in eerste instantie het beste met haar zelf bespreken. Mogelijk gaat het om misverstanden die in een gesprek opgelost kunnen worden. Wanneer het echter niet lukt om samen met uw behandelaar of eventueel de tweede behandelaar van Connect Psychologie tot een oplossing te komen, dan kunt u een van de klachtenfunctionarissen van de LVVP benaderen voor begeleiding en bemiddeling. Mocht uw klacht daarmee niet zijn verholpen, of als in uw situatie niet van u kan worden verwacht dat u de klacht met uw behandelaar en/of de klachtenfunctionaris bespreekt, dan kunt u zich wenden tot De Geschillencommissie Zorg in Den Haag. Deze geschillencommissie heeft een digitaal portaal ingericht voor cliënten van vrijgevestigde ggz-praktijken. De geschillencommissie bestaat uit een externe, onafhankelijke voorzitter (jurist), een vertegenwoordiger vanuit het cliëntenplatform en een vertegenwoordiger vanuit de beroepsgroep. Aan het gebruik van de geschillencommissie zijn kosten verbonden. Op grond van de Wet BIG vallen gz-psychologen, psychotherapeuten en klinisch (neuro)psychologen onder het tuchtrecht. Op grond van deze wet kunt u uw klacht ook indienen bij het Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg. Informatie over welke soort klachten in behandeling worden genomen, vindt u op www. tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/ikhebeenklacht.
13. Recht op informatie
Vanuit de Wkkgz hebt u recht op informatie over bijvoorbeeld tarieven en wachttijden. Voorts is uw behandelaar verplicht u te informeren over incidenten met merkbare gevolgen: de aard en de toedracht ervan en de maatregelen die uw behandelaar heeft genomen om de gevolgen te beperken dan wel weg te nemen. Uw behandelaar moet in uw dossier een notitie maken van het tijdstip, de aard en toedracht van het incident en de namen van alle betrokkenen.
14. Klachten over overbodige of ingewikkelde formulieren
Over overbodige of onnodig ingewikkelde formulieren van uw zorgverzekeraar of behandelaar kunt u op basis van artikel 23 van de Wet marktordening gezondheidszorg (Wmg) een klacht indienen bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). De NZa kan daarover vervolgens een bindend advies uitbrengen. Meer informatie over waar en hoe een klacht over formulieren kan worden ingediend, is te vinden op www.nza.nl, onder het hoofdstuk ‘De consument/formulieren in de zorg’. Er kan ook een melding worden gedaan zonder dat de NZa hier een bindend advies aan verbindt.
15. Waarneming
Bij langdurige afwezigheid, bijvoorbeeld door verlof, vakantie of ziekte nemen wij binnen de praktijk voor elkaar waar, of is externe waarneming geregeld. Dit betekent dat cliënten met praktische vragen of in overleg voor overbruggingscontacten tijdens kantooruren terecht kunnen bij Connect Psychologie.
16. Beleid bij crisissituaties
Connect Psychologie biedt behandeling binnen de Generalistische Basis GGZ. Dit betekent dat er in principe geen sprake mag zijn van crisisgevoelige of anderszins risicovolle problematiek. Indien er gedurende een lopende behandeling een psychische crisis ontstaat waarvoor direct professionele hulp nodig is, dan is de praktijk telefonisch bereikbaar zoals op de website vermeld. Indien het geen uitstel kan verdragen kan er tijdens reguliere kantooruren het beste een beroep op de eigen huisarts worden gedaan. Buiten kantooruren kan in geval van crisis de huisartsenpost worden gebeld.
17. Patiëntveiligheid / meldcode kindermishandeling
De praktijk werkt volgens de richtlijnen ‘patiëntveiligheid’ en de ‘meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld’.
Adressen
- Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten (LVVP) Maliebaan 87, 3581 CG Utrecht , Tel (030) 236 43 38, bureau@lvvp.info, www.lvvp.info
- Klachtenfunctionaris LVVP Regio Noord-Brabant westelijk deel, Zeeland, Zuid-Holland Zuid: a.witte@lvvp.info
- Klachtenfunctionaris LVVP Regio Limburg, Zuidoost-Brabant, Noord-Brabant oostelijk deel: l.fedder@lvvp.info
- Geschillencommissie vrijgevestigde ggz-praktijken Postbus 90600, 2509 LP Den Haag ,www.degeschillencommissie.nl (via de Geschillencommissie Zorg wordt men naar de Geschillencommissie vrijgevestigde ggz-praktijken geleid)
- Centraal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg Postbus 20302, 2500 EH Den Haag, Tel. (070) 340 54 17, www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl
- Regionaal Tuchtcollege Eindhoven (Noord-Brabant, Limburg): Postbus 61, 5600 AB Eindhoven, Tel. (040) 232 85 99
Betalingsvoorwaarden
Artikel 1: Deze betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingsovereenkomsten tussen de gz-psycholoog, psychotherapeut, klinisch psycholoog (hierna te noemen: behandelaar) en de cliënt.
Artikel 2: Afspraken moeten uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de behandeling geannuleerd worden. Bij niet annuleren en bij annuleringen binnen 24 uur voor de afspraak is de behandelaar gerechtigd de gereserveerde tijd naar redelijkheid en billijkheid aan de cliënt in rekening te brengen. Dit betekent dat de patiënt buiten de kosten voor de behandelingen een aparte factuur krijgt. Deze factuur moet de patiënt zelf betalen en kan niet bij de zorgverzekeraar ingediend worden.
Artikel 3: De door de behandelaar aan de cliënt gedeclareerde kosten voor de behandeling dienen door de cliënt binnen 30 dagen na de datum van de factuur te zijn betaald.
Artikel 4: Indien de cliënt het verschuldigde bedrag niet binnen 30 dagen na de factuurdatum heeft betaald, dan krijgt de cliënt een herinnering en een laatste gelegenheid om de factuur zonder ophoging van kosten binnen 14 dagen te betalen.
Artikel 5: Voldoet de cliënt binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering niet aan zijn/haar verplichtingen, dan is de behandelaar zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel door derden te laten uitvoeren.
Artikel 6: Alle buitengerechtelijke incassokosten verband houdende met de invordering van de gedeclareerde bedragen komen ten laste van de cliënt. De buitengerechtelijke incassokosten zijn vastgesteld op tenminste 15% van de hoofdsom met een minimum van € 25.
Artikel 7: Bij betalingsachterstand is de behandelaar gerechtigd -tenzij de behandeling zich hiertegen verzet- verdere behandeling op te schorten totdat de cliënt aan zijn/haar betalingsverplichtingen heeft voldaan.
Privacystatement
Connect Psychologie, gevestigd te Tilburg en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 65947940, hecht belang aan de bescherming van persoonsgegevens. Dit privacystatement legt uit hoe Connect Psychologie met informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon omgaat, zoals bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
1. Toepassing
Dit privacystatement is van toepassing op de volgende categorieën natuurlijke personen van wie Connect Psychologie persoonsgegevens verwerkt:
a. (potentiële) patiënten;
b. deelnemers aan bijeenkomsten van Connect Psychologie;
c. sollicitanten;
d. alle overige personen die met Connect Psychologie contact opnemen of van wie Connect Psychologie persoonsgegevens verwerkt, met uitzondering van haar medewerkers.
2. Verwerking van persoonsgegevens
a. Connect Psychologie verwerkt persoonsgegevens die een betrokkene zelf persoonlijk (tijdens een bespreking of bijeenkomst), telefonisch, of digitaal (via e-mail of aanmeldformulier van James Software) heeft verstrekt, zoals contactgegevens of andere persoonsgegevens;
b. Connect Psychologie verwerkt persoonsgegevens die met toestemming van de betrokkene worden opgevraagd bij andere hulpverleners of verwijzers;
c. Connect Psychologie verwerkt persoonsgegevens die worden gebruikt voor supervisie en/of opleiding. Er worden, indien daar expliciete schriftelijke toestemming voor is gegeven door de cliënt, geluid en/of video-opnames gemaakt tijdens sessies. Tevens worden persoonsgegevens verwerkt (naam en e-mailadres) bij toepassingen voor e-health (Therapieland).
3. Doeleinden verwerking
Connect Psychologie verwerkt persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
a. het uitvoeren van een geneeskundige behandelovereenkomst en de declaratie voor verrichte werkzaamheden;
b. het onderhouden van contact, door uitnodigingen voor bijeenkomsten en informatie waar een betrokkene zelf om heeft gevraagd;
4. Rechtsgrond
Connect Psychologie verwerkt persoonsgegevens op basis van één van de volgende rechtsgronden:
a. toestemming van de betrokkene. Deze toestemming kan altijd weer worden ingetrokken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking;
b. uitvoering van -of met het oog op- het sluiten van een geneeskundige behandelovereenkomst, waaronder ook het declareren aan derden, zoals de zorgverzekeringsmaatschappij e.d.;
c. een wettelijke verplichting, zoals bijvoorbeeld de verplichting om een medisch dossier bij te houden of het BSN te registreren;
d. een gerechtvaardigd belang, zoals het gebruik van contactgegevens voor het uitnodigen voor een bijeenkomst.
5. Verwerkers
Connect Psychologie kan voor het verwerken van persoonsgegevens dienstverleners (verwerkers) inschakelen die uitsluitend volgens instructies van Connect Psychologie persoonsgegevens verwerken. Connect Psychologie sluit met verwerkers een verwerkersovereenkomst die voldoet aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) daaraan stelt.
6. Persoonsgegevens delen met derden
Connect Psychologie deelt persoonsgegevens met derden, als dat in het kader van de behandeling (bijvoorbeeld een verwijzing) is aangewezen of voor het voldoen aan een wettelijke verplichting nodig is. In de regel verloopt dit digitaal via beveiligde verbindingen die voldoen aan de normen voor beveiligde gegevensoverdracht. Wij gebruiken hiervoor Zorgmail en Siilo. Connect Psychologie deelt geen persoonsgegevens met derden voor commerciële doeleinden, tenzij bijeenkomsten samen met een andere organisatie worden georganiseerd. In dat geval worden uitsluitend noodzakelijke contactgegevens gedeeld.
7. Doorgifte buiten de EER
Connect Psychologie geeft in beginsel geen persoonsgegevens door aan landen buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Indien dit toch noodzakelijk mocht zijn, draagt Connect Psychologie ervoor zorg dat de doorgifte alleen plaatsvindt als de Europese Commissie heeft aangegeven dat het betreffende land een passend beschermingsniveau biedt of als sprake is van passende waarborgen in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
8. Bewaren van gegevens
Connect Psychologie bewaart persoonsgegevens niet langer dan nodig is. Connect Psychologie hanteert in beginsel de volgende bewaartermijnen:
a. medische gegevens: ten minste 20 jaar na het einde van de behandelovereenkomst;
b. (financieel-)administratieve gegevens: 7 jaar na vastlegging van de gegevens;
c. gegevens van medewerkers en zzp’ers, anders dan (financieel-)administratieve gegevens: 5 jaar na uitdiensttreding respectievelijk na het einde van de overeenkomst van opdracht;
d. gegevens van sollicitanten: 6 maanden na afronding van de sollicitatieprocedure
9. Wijzigingen privacystatement
Connect Psychologie kan dit privacystatement altijd wijzigen. Een actuele versie van het privacystatement wordt op de website van Connect Psychologie gepubliceerd. Het is verstandig dit privacystatement regelmatig te raadplegen, zodat u bekend bent met eventuele wijzigingen.
10. Rechten, vragen en klachten
U hebt het recht Connect Psychologie te verzoeken persoonsgegevens in te zien, te rectificeren, te verwijderen, over te dragen, de verwerking te beperken en tegen de verwerking bezwaar te maken. Hierover kunt u contact opnemen met Connect Psychologie door een e-mailbericht te sturen naar info@connectpsychologie.nl.
Ook bij vragen of klachten over de wijze waarop Connect Psychologie persoonsgegevens verwerkt, kunt u contact opnemen met Connect Psychologie door een e-mailbericht te sturen naar info@connectpsychologie.nl. Een klacht trachten wij naar tevredenheid op te lossen. Mocht dat niet lukken, dan kunt u zich wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).